18.11.08

Blogs del món: una finestra al món de la cooperació

Des del Congo:
"Hemos tenido que salir de Goma por la frontera de Ruanda, de mañana y muy temprano. Las cosas se estaban poniendo feas y las condiciones de seguridad no nos permitían quedarnos. Cuando estuviésemos al otro lado, podríamos respirar, decir: "Estamos a salvo, en paz". No sabía que al otro lado nos esperaba la memoria, y ¿quién puede escapar de eso? La frontera con Ruanda está casi metida en la ciudad de Goma, pero en nuestro recorrido, temimos ver algún enfrentamiento (ayer mucha gente se fue a lanzar su rabia contra los vehículos de los cascos azules de la ONU, porque según ellos, no les protegen, sólo están para defenderse a sí mismos).(...)"
(Continuar llegint...)

Aquestes paraules formen part del bloc Actualitat Mapamundi, que pertany a la iniciativa de El Periódico de Catalunya, Blogs del Mundo, un agregador de blogs solidaris, un espècie de recull de blogs d'una mateixa temàtica.


Són més d'una vintena de blogs escrits per cooperants des de diferents llocs del Tercer món i que tenen com a resultat una valuosa mirada vers a la realitat que viuen, a la vegada que esdevenen fonts d'informació d'actualitat alternatives.

La iniciativa compleix aquest dies el seu primer any de vida i per celebrar-ho aquesta tarda de dimarts, dia 18 de novembre, tindrà lloc una taula rodona a les 19 hores a Cornellà, a la seu del Citilab, a la plaça de Can Suris.

1 comentari:

Eduard Muntaner Perich ha dit...

M'hagués agradat anar-hi però ha estat impossible.

Blocs del món em sembla una bona iniciativa, i en segueixo uns quants des de fa temps.

Salut!